С амбицията да демократизира достъпа до високопроизводителни физични симулации, международен екип от учени представи Genesis – платформа с отворен код, която поставя нови стандарти за скорост и прецизност в създаването на динамични 4D светове.
Проектът, който е плод на 24-месечно сътрудничество, включващо над 20 водещи изследователски лаборатории, включително Университета Карнеги Мелън, Станфордския университет, Масачузетския технологичен институт (CSAIL), Университета Цинхуа и NVIDIA, обещава да революционизира начина, по който учените подхождат към симулациите в роботиката и приложенията на физическия изкуствен интелект (Embodied AI).
Genesis е описан от създателите си като „генеративен физичен двигател, способен да създава 4D динамични светове“, които се основават на мощна платформа за физична симулация. Платформата е подходяща за широк кръг приложения, включително обучение на роботи, проектиране на роботизирани системи, симулиране на сложни физични процеси и автоматизирано генериране на политики за роботи.
Everything you love about generative models — now powered by real physics!
— Zhou Xian (@zhou_xian_) December 18, 2024
Announcing the Genesis project — after a 24-month large-scale research collaboration involving over 20 research labs — a generative physics engine able to generate 4D dynamical worlds powered by a physics… pic.twitter.com/4HRaTp5Gbs
Genesis е изцяло разработен на Python и е 10–80 пъти по-бърз от съществуващите решения, като напр. Isaac Gym на Nvidia, твърдят учените, като добавят, че системата позволява на роботите да изпълняват задачи в симулирана реалност със скорост 430 000 пъти по-висока, отколкото в реалния свят.
Проектът също така обединява множество физични симулатори (MPM, SPH, FEM, PBD и др.) в единна рамка, която позволява симулации на твърди тела, течности, газове и деформируеми обекти.
Genesis supports simulating various types of physical phenomena. We developed from scratch a unified physics engine that integrates various SOTA physics solvers (MPM, SPH, FEM, Rigid Body, PBD, etc.), supporting simulation of a wide range of materials: rigid body, articulated… pic.twitter.com/PqhIWULKgp
— Zhou Xian (@zhou_xian_) December 18, 2024
Друга уникална характеристика е интегрирането на генеративен агент, който може да създава динамични 3D сцени от текстови указания (prompts). Системата автоматично генерира интерактивни среди, траектории на камери, анимации и други елементи, необходими за роботиката и физичните симулации. Тази функционалност предстои да бъде пусната в бъдеще.
Genesis's generative framework supports generating 3D and fully interactive scenes for training robotic skills
— Zhou Xian (@zhou_xian_) December 18, 2024
5/n pic.twitter.com/rrIcI1L2MR
Въпреки че някои експерти са скептични към способностите на Genesis, Джим Фан, старши изследовател в NVIDIA и ръководител на лабораторията за Embodied AI (GEAR), който е допринесъл с „малка част“ за проекта, вижда значителен потенциал в платформата.
„Ако един изкуствен интелект може да контролира 1000 робота, които изпълняват 1 милион умения в 1 милиард различни симулации, тогава той може ‘просто да работи’ и в нашия реален свят, който е просто още една точка в огромното пространство от възможни реалности,“ твърди Фан. „Това е основният принцип, който обяснява защо симулацията е толкова ефективна за роботиката.“
Повече информация за Genesis можете да намерите на официалния сайт на проекта, а кодът и документацията са достъпни в GitHub.
Последвайте ни в социалните мрежи – Facebook, Instagram, X и LinkedIn!
Споделете: